Дневният ни график предлага време за участие на децата както в групова дейности, така и в индивидуална терапия.
Графикът на груповите занимания е оринтировъчен, тъй като зависи от нивото на децата и вида на сформирана група.
Група "Стъпка напред" (3-5г.)
е полудневна или почасова делнична групова терапия (от сутрин до обяд), подпомагаща по-добра социализация и адаптация на децата. Усвояването им на нови говорни и езикови умения. Изготвен терапевтичен план специален план за работа в група като се съобразяваме със силните страни на детето и неговите интереси. Целите са съобразени с нуждите на формираната група. При по-малките се свеждат до ограничаване на ограничаване на поведенческите прояви, при други до изчакване, търпение, структуриране и изпълняване на инструкции, а при по-големите до по-сложни сюжетно-ролеви игри. Груповите занимания в „Стъпка напред“ са игрови, ролеви, забавни, творчески, подходящи за малки деца с и без езиков проблем. Те имат за цел да развият :
- адаптацията при малките
- социалните умения
- личностните умения
- увереност и мотивация
- самостоятелност
- обогатяване на понятийен речников запас
- подобряване на разбирането
- комуникативните способности
- обратната слухова връзка
- работната памет
- концентрация и внимание
- мислене и логика
- чувство за ритъм
- груба и финна моторика
- изградят самочувствие
- снемат тревожност
График на заниманията
9:30 ч. Посрещане
Придружителят оставя детето. Терапевт го посреща, помага му да се съблече и подготви за заниманията.
Сутрешни дейности
9:35ч.
Масаж за събуждане: на лицето, на ръцете, артикулационна гинастика, оро-моторни упражнения – сензорна информация на челюстта и зъбите;
Двигателни игри: гимнастика, упражнения, редуване на планирани моторни дейности, логоримика;
Настолни когнитивни и езикови занимания по избор
Цели: развитие кординация око-ръка, финна моторика, мислене, концетрация и внимание, изпълнение на инструкции, трупане на пасивен и активен речник, общуване, слухова обработка и др.;
Междинна закуска
10:00-10:30ч.
Миене на ръцете, хрупкава закуска, плод, сервиране, хранене, отсервиране, почистване след закуска
Цели: да носи таблата с две ръце или посуда, развитие на хранителните механизми, самостоятелност, самообслужване;
Свободни ролеви игри
10:30 -11:00ч.
Игри с общо занимание според желанието и настроението на децата;
Цели: социализация, модели на общуване, въображение, движение, редуване, търпение, споделяне, сприятеляване
Сензорни арт занимания
11:00-12:00 ч.
Изработване, моделиране, рисуване, апликиране, пипане на различни текстури, слухова обработка;
Изпращане
12:00ч.
Предучилищна група (6-7г.)
13:30ч. Посрещане и занимания
Подпомага предучилищните знания и умения и процеса на ограмотяване. Индивидиален подход в група, който ангажира сетивата и създава приятни емоции от училищните занимания.
Изращане
15:00ч.
Децата прибират своите принадлежности и биват изпращани до входа на центъра, където ги посреща родител/настойник.