Специфична, корекционна, индивидуална терапия, базирана на различни методи и техники, целяща преодоляването на езикови и говорни проблеми. Насочена към следните проявления:
- Нарушена артикулация- неправилно звукопроизношение, при което липсва/т или неправилно се произнасят/ заменят един или няколко звука;
- Нарушена фонация/гласови нарушения- патологични прояви на качествата на гласа: височина, сила,тембър (афония, дисфония, хипер/хипоназалност, фонастения и др.);
- Нарушена комуникация при вродени лицеви аномалии- нарушено дишане, фонация, артикулация и прозодика поради различни малформации на говорните органи, от които наѝ- често срещани са вродените цепки ни устните и/или небцето;
- Нарушения в речевата плавност- запъване, заекване, брадилалия, тахилалия;
- Късно или забавено формиране на езика при деца- езиково нарушение на речта, при което езиковата система не е формирана граматично правилно (аграматизъм) , липсва или изостава за възрастта, беден понятиен речник, наличие на езикови дефицити;
Афазия– разпад на изградените езиковите способности следствие от мозъчен инсулт или тумор; - Дислексия- нарушена е способности за учене, четене;
- Дисграфия- нарушена е способност за писане;
- Дискалкулия- нарушена е способност за математическите умения;
- Дизартрия- разтройство на речта следствие на мозъчни поражения;
- Хипеактивност и/или дефицит на вниманието- постоянна невъзможност за концентрация, невъзможността за приключване на конкретна задача, липсата на организация и структура в действията;
- Генерализирани нарушения на развитието-деца от аутистичния спектър, первазивни нарушения на развитието, при които страдат социалното поведение, сензорната интергарция и комуникацията;
- Генетични заболявания, засягащи говора- синдром на Даун;
- Централни координационни смущения;
- Детска церебрална парализа (ДЦП);